Monday, December 17, 2012

cerita tak ada subjek

kisah ini diceritakan anak mak kepada saya,

pada malam raya selepas saya balik kerja, selepas beli bunga api, selepas beli pelita plastik pakai buang sekali guna, selepas beli minyak tanah, selepas bercakap dengan bidadari hati dan selepas tunggu habis kerja 12 jam,

saya kedapur mencari emak, memberi tahu perihal strategi nak main bunga api depan rumah sendiri untuk mengelak dari adik adik mengacau mak buah kuih dan juga biskut raya. belinya dua kotak bunga api yang sememangnya aku silap beli sebab si Ajis yang inginkan keuntungan dari hasil jualan bunga api yang mendadak harapanya, mintak bunga api batang merah tapi dapat bunga api macam tiang bunga rampai. ala yang warna warni tu.



lepas isyak terus adik-adik aku korek bag aku jumpa bunga api tu, terus mintak nak main, pada awal kelihatan strategi telah gagal dengan berjayanya tapi aku buat-buat muka garang kata bunga api tu boleh kasi putus jari, kalau putus jari, aku kahwinkan adik aku dengan hantaran 5k jea. kalau adik laki aku cakap putus jari tengah nanti kalau gaduh kau nak tunjuk jari mana lagi kalau marah. langsung percaya beliau-beliau.

selepas mak mula buat biskut baru lah aku bagi main, lepas tu cakap abang tipu jea,

No comments:

Post a Comment