Sunday, December 23, 2012

perempuan

dari dulu lagi perempuan ni banyak memberi impak dalam ketamadunan manusia, sejak bila? sejak nabi adam lagi. kalau xada hawa tak berzuriat mereka dan tak ada lah kita. inilah fakta yang orang golongan sejenis tak faham ni, cinta tu wujud sebab ingin meneruskan keturunan kita yang bertindak sebagai khalifah bumi ni buakn cinta sebagai pemuas nafsu serakah, tak kira lah lelaki suka lelaki ke, perempuan suka perempuan ke, dua dua boleh ke, mahupun yang tak bengkok ni.

sebab apa berlaku nya macam ni (gaya khutbah jumaat)

sebab kita ni tak sedarkan diri, buakn golongan ni lah, semua manusia yang tak sedar diri ni masih tak faham apa peranan mereka di muka bumi ni.

berbalik kita kepada perempuan, perempuan ni buakn tempat dijadikan hamba, pembancuh teh, pemuas nafsu serakah, pengurus peribadi tak berbayar, dan sebagai nya. kalau zaman dahulu perempuan ni memang tak ada harga lah orang kata dan mereka dengan streotypenya pada ketika itu merela keadaan jadi begitu dan oleh sebab itu sistem patriaki masih wujud hingga sekrang walaupun wujudnya kementerian yang wujudnya dikatakan membela wanita lah katanya.

jadi sebagai lelaki, kita ni jangan duk songsang sebab ada perempuan yang menunggu kita sejak lahir lagi jodoh tuhan bagi. perempuan ni tempat kita lahirkan rasa cinta, berkongsi hidup, berkongsi masalh, temapt bergaduh manja dan juga pengerat kepada dua buah keluarga yang tak pernah kenal lah sebelum ni yakni besan.

jadi sama sama lah kita menjaga hak golongan wanita ini, pesanan kepada lelaki dan perempuan jangan duk jual mahal sangat ngan lelaki yang suka kamu tu sebab nanti lelaki tu songsang kau juga yang hina.

No comments:

Post a Comment