Monday, July 9, 2012

Dunhil

Hello,
Nama saya Dunhill, punyai 20 orang adik beradik dan saya yang paling sulung sebab saya yang keluar dulu dari kotak merah berlambangkan Dunhill dengan teknologi reloc yang membuatkan kami selesa tanpa masuk angin dalam kotak tu sebelum lahir.

Hidup saya sekejap jea, lebih kurang 2 bulan dalam kotak dan bila lahir jea hidup dalam masa 5minit je. Sekejap jea, dalam masa 5 minit tu saya sangat dikeji oleh orang yang punyai sikap pesimis yang menanam dalam diri tu hanya orang macam saya jea yang memudaratkan diri mereka. Sikap ini bagi ahli keluarga dan kerabat handai saya sebagai satu "choi !!!" yang mendalam.

Hidup saya membebaskan asap yang menyelinap ke segenap tubuh tuan saya, masuk menyegarkan tempat-tempat yang dapat ku celahi. ku gagahi masuk ke dalam otak membiarkan nikotin melekat kedalam tubuh tuan aku. Membiarkan nikotin itu sebati ada lah satu yang mudah agar terus setia bersama ku.

Kubiarkan tubuh ini nikmat bersenggama dengan aku dengan rasa yang boleh mengstimkan mata.

Aku hanya punyai masa 5 minit,sangat singkat bagi ku tapi dengan latihan yang bermula dari zaman British lagi dengan lahirnya candu yang melalaikan segenap pelusuk orang Asia pada ketika itu, itu lah latihan jalanan pertama ku lebih kurang.

Ku ukirkan nikmat bagi pengguna ku tapi ku ciptakan kebencian bagi orang yang meluat dengan kehadiran ku.

Bagi mereka asap bas berkepul hitam legam itu lebih bersih dari asapa putih jernih yang ku lepaskan.

nasib ku sebagai seorang Dunhill, seniman jalanan yang mencipta nikmat tanpa batasan.

tapi ditubuhku ada tatu " Rokok boleh membahayakan KESIHATAN"

cerita Dunhill kepada saya.

2 comments:

  1. sangat sarkastik ayat anda. moga2 pengguna dunhill akan sedar akan kekhilafan dunhill.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih..saya cuba untuk bermonolog dengn persekitaran yang kita tak sedar...:)

      Delete